Khamis, 29 September 2011

Pantun 4 kerat



kacau dodol didalam kawah.
dikacau olehnya ditepi kali,

Muka cantik tapi-tapi,
perangai tak kena dengan muka tu baik tak payah !

hujan lebat ada kilat petir,
sungai laut semua dah takde ikan,
sudah banyak saya bersabar,
tapi lelama makin melampau pulak korang kan ?

kanak2 main wau,
main wau dengan Nikita,
adakah anda tahu,
budaya kita wajah kita tau !

saya suka kumpul beg,
what u give u get back !

Haji Bakhil memang seorang yang kedekut,
duitnya itu hanya untuk membeli kekasihnya punya barang,
saya tahu saya bukan cam korang,
tapi harta dunia tak kekal lama kot.


Pembaca berita itu sedang mengelola,
mengelola majlis si Teruna & Dara,
semua yang buruk itu dari saya,
dan yang baik itu datangnya dari Allah swt.

Pak Pandir sedang mengelap,
mengelap cermin jiran punya kereta,
tanpa saya sedar mungkin saya banyak buat silap,
hanya sepohon kemaafan mohon dipinta :)

Mamat dilihat suka tuduh melulu,
akibatnya itu dia selalu dicerca,
dah lewat petang ni saya undur diri dulu,
terima kasih banyak2 sebab sudi membaca.

*pantun tak best tapi masih berkemampuan untuk memciptanya lagi, hee.

0 ulasan: