Selasa, 28 Februari 2012

buat abang DRIVER

Ok. Bendalah ni jadi kat aku sendiri masa aku OTW balik JB. Aku sorang je penumpang dalam bas tu dengan driver bas. Driver bas tu muda la jugak,umur baru 28. Dia pun start la cerita pasal diri dia bla..bla..bla.. then dia cakap 'zaman sekarang ni dik, nak solat susah, kalau kerja dengan orang **** pastu nak pergi sembahyang payah' ok,yang tu aku admit. 'tuhan pun paham lah dik..kenapa kita tak sembahyang' KITA? sorry, IM AM NOT la DERRR! 'percayalah dik nanti tahun 2020 ni silap-silap semua orang tak sembahyang sebab sibuk. Al-quran pun dah dalam internet sekarang' WOWWW! pengakuan berani mati kau abg driver. kepala hotak kau tahun 2020 semua orang tak sembahyang! Kau ingat semua umat islam macam kau?! Kalau kau taknak sembahyang,dah. jangan nak pandai-pandai buat andaian kau sendiri. Lepastu kau ada hati nak ajak aku keluar,mintak no phone aku segala bagaiii. KIRIM SALAM laaaah ! cakap lebat. 

p/s: buat semua orang yang berfikiran TERBUKAlah sangat tu, cakap biar fikir luar dalam ok. jangan nanti kau menyesal tak sudah DAH.! 

0 ulasan: