Isnin, 10 September 2012

K A Y A P !

kayap? korang tau tu apa. bagi kefahaman aku sendiri, kayap tu sejenis penyakit yang gatal-gatal macam kena gigit semut,nyamuk dll. kayap ni sendiri aku TENGAH menanggungnya. dua kali dah aku kena kayap ni. mak aku cakap kayap ni ada banyak jenis. kali ni aku kena kayap ular. ekkkk. dy melilit halus je. kat dua belah tangan pulak tu. bila garu,pedih ok. macam kena toreh ngan pisau. yang kali pertama tu kayap ape ntah,tapi yang tu teruk jugak. kayap tu tebal. mak aku cakap lagi,kayap ni bahaya. boleh bawak maut ! jangan sampai kayap ni bebetul melilit tempat yang korang kena tu. kalau da kena kayap tu cepat-cepat la pegi berubat. mintak air penawar then pegila farmasi atau klinik memana. sekarang ni, alhamdulliah makin okela kot. tapi sebelah pergelangan tangan ni macam tinggal kesan je sebab da ter-garu. tak sedar kot,huhu. ok,ni saja info yg dapat diberikan. daa!

0 ulasan: