Isnin, 26 September 2011

Dunia dan saya

"Dunia bakal berakhir pada tahun 2012" bla..bla..bla.. ini adalah petikan dari iklan syampu Pantene. Macam dah takde benda lain nak promote barang tu. Gunalah idea lain sikit ! Then haritu dalam kelas Institusi Islam,lecturer ada bagitahu mungkin akan ada perang dunia yang ke..4. kot lah. dah tak ingat. Pada tahun..2015 kot. tak ingat lah. Antara negara barat dan negara islam macam Turki. Even dorang punya pemimpin non muslim..tapi, majoriti rakyatnya adalah beragama islam. But, since ada rakyat Turki yang kena..apentah. dah tak ingat. terkorban kat negara barat sebab apentah kan. Tu sebab kemungkinan akan berlakunya perang dunia yang ke..tak tau ! btw, untuk pengetahuan korang Turki adalah salah satu negara yang paling kuat didunia. Yes, memang Amerika pegang PBB sekarang ni tapi ia cuma memonopoli dagangan je. not totally. Then, haritu ada berlaku gempa kat Bali kan? korang pernah terfikir tak kenapa? Bali tu tempat apa? Tempat pelancongan kan..famous dengan ke-sumer-annya, hee. orang islam pegi sana dah sah-sah tinggal apa je kat badan tu kan. of course lah pakai bikini dan yang lelaki maybe boxer ? entah. tak pernah pergi ke tempat yang kena naik flight. rumah je dekat dengan Klia,tapi pergi pun tak pernah. tapi-tapi,lalu pernah oke! hee. btw, ini cuma info yang aku dapat dalam kelas. bukan aku reka tau ! wallahualam..tak tau lah betul ke tak. kita sama-samalah doakan supaya dunia ni sentiasa aman. and no more war. peace,no war ! 


*maaf kalau hasil nukilan ni menyentuh sesiapa dan mintak maaf jugak kalau saya salah ! :)




kisah aku harini? hm..pagi-pagi dah buat 'toyol' untuk test II. kononnyalah ! yang aku pulak tak bawak hp pergi kelas then tunggu lecturer tak sabar ni nak jawab test. lastly takde pulak. balik-balik tengok hp, lecturer dah awal-awal mesej bagitau takde kelas. padan muka.. sanggup tu tadi dalam bas pening-pening tu buat 'toyol'. haih! Farah-farah..haha. Then time audit pulak duduk sikit punya depan lecturer ni, selamber badak je kan tidur. gambel lah! haha. Then, macam perasan budak-budak ni dok tergelak, tersengih-sengih tak boleh jadi ni. Asyik jadi bahan gelak je kan. ish. mesej Fatin, "ten,jom pegi cafe teman aku pegi beli makanan. kau teman je aku. tapi biar aku keluar dulu" message sent! then, aten kat sebelah sana dah terangguk-angguk tanda OK! aku faham tau body languange ni, haha. Aku pun keluar lah di ikuti ngan aten. aku beli nasi dengan ayam masak kari. aten beli samosa je. nak cover makanan yang aku bungkus ni,aku suruh Rajen jagakan sebab dia ponteng kan kelas audit ni. Siapa suruh ponteng? kan dah kena jaga makanan aku,haha. yang samosa aten tu kitorang dah melantak masa tengah jalan lagi. Teruk kan? iskiskisk. hee. Bukan teruk sebenarnya..tapi tak tahan kot. kelas habis ikut waktu ngamsai tu. Mana tak gemah-gemalai masing-masing. then,masa ambik nasi group Rajen tu boleh pulak ber'love' u,miss u pulak ngan aku. aku sesepak sorang-sorang kang baru tahu. ganas kan? haha. Oke,dah pukul 3. nak lunch! kelaparan melanda,hee. terima kasih kerana sudi membaca !  :)

0 ulasan: